Almanya Mahkeme karar verir
Federal hükümete alkış – iklim koruma programı yeterli değil
Durum: 01:33| Okuma süresi: 4 dakika
Brandenburg'un doğusundaki rüzgar türbinleri
Kaynak: dpa/Patrick Pleul
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
İklim Koruma Yasası sera gazlarının azaltılmasına yönelik gereklilikleri ortaya koymaktadır. Berlin-Brandenburg Yüksek İdare Mahkemesi şimdi Deutsche UmHaberlerhilfe tarafından açılan iki davayı onadı; federal hükümetin hedeflere ulaşılmasını sağlamak için daha fazla önlem alması gerekiyor.
eBu, trafik ışığı koalisyonuna yeni bir yasal tokat: Berlin-Brandenburg Yüksek İdare Mahkemesi Perşembe günü federal hükümetin iklim koruma programını sıkılaştırması gerektiğine karar verdi. Hakimler, şu ana kadar sıralanan önlemlerin iklim hedeflerine ulaşmak için yeterli olmadığına karar vererek Deutsche UmHaberlerhilfe tarafından açılan iki davayı (dosya numaraları OVG 11 A 22/21 ve OVG 11 A 31/22) onayladı.
Mahkeme başkanı Ariane Holle kararında, geçen Ekim ayında onaylanan programın mevcut haliyle yasal gereklilikleri tam olarak karşılamadığını söyledi. 2024'ten 2030'a kadar pek çok sektörün – muhtemelen tarım hariç – izin verilen sera gazı emisyon miktarlarını aşacağı şimdiden öngörülebilir.
Holle, “Federal hükümet, iklim koruma programındaki tüm önlemlerin, yıllık emisyon seviyelerini korurken iklim koruma hedeflerine ulaşmaya yönelik prognostik olarak uygun olmasını sağlamalıdır” dedi. Bunun “metodolojik açıdan kusursuz” olması, sağlam temellere dayanması ve yanlış tahminlere dayanmaması gerekir. Çünkü İklim Koruma Yasası'nda ortaya konulan iklim hedefleri bağlayıcıdır.
ayrıca oku
Federal hükümetin şu ana kadar sunduğu önlemlerle, 2030 yılına kadar toplamda yaklaşık 200 milyon ton karbondioksit eşdeğeri açığı oluşacak. Bu, Almanya'nın iklim hedeflerine ulaşmak için o zamana kadar tasarruf etmesi gereken sera gazı miktarıdır.
Perşembe günü müzakere edilen DUH davalarının temeli, İklim Koruma Yasası'nın çeşitli sektörlere yönelik 2024 ila 2030 yılları için sera gazı emisyonlarını azaltma gereklilikleriydi. Emisyonların tamamının 2030 yılına kadar en az yüzde 65 oranında azaltılması hedefi, İklim Koruma Yasası 1990 yılına kadar azaltılacak. 2023 yılına gelindiğinde Almanya yaklaşık yüzde 46 oranında bir azalma elde etmişti.
Kararın, eğer uygulanması gerekiyorsa, trafik ışığı hükümetinin politikaları üzerinde geniş kapsamlı sonuçları olabilir. Çünkü federal hükümet hala itirazda bulunabilir. Daha sonra sıra yine Federal İdare Mahkemesi'ne gelecek.
Trafik ve binalar odak noktasında
Alman Çevre Yardımı akşam zaferini kutladı. DUH Federal Genel Müdürü Jürgen Resch, “Bu karar, federal hükümetin sahte iklimi koruma politikasına atılmış hak edilmiş bir tokattır” dedi. Federal hükümetin artık hızlı hareket etmesi ve kısa vadede iyileştirmeler yapması gerekiyor. Kulübünün en önemli talebi otoyollarda hız sınırının getirilmesi. Çevresel yardım perspektifinden bakıldığında, şirket arabası sahiplerine yönelik vergi avantajları gibi iklime zarar veren sübvansiyonların da kaldırılması gerekiyor.
Örgüt yakın zamanda federal hükümetin iklim politikasına karşı yasal işlem başlatmış ve Kasım 2023'te zafer elde etmişti. O dönemde OVG Berlin-Brandenburg, hükümetin ulaşım ve inşaat sektörlerinde acil bir iklim programı başlatması gerektiğine karar vermişti. Buna karşı temyiz davası Federal İdare Mahkemesi'nde devam ediyor.
Her iki sektör de uzun süredir sorunlu çocuklar olarak görülüyor. Federal Çevre Ajansı'nın yakın zamanda sunduğu rakamlara göre sera gazlarını azaltma hedefleri 2023'te yine yakalanamayacak. Ulaştırma sektörü şu ana kadar açıkça katkı sağlamada başarısız oldu.
ayrıca oku
Şikayet edilen iklim koruma programı, federal hükümet tarafından bu hedeflere ulaşmaya yönelik bir tür genel plan olarak görülüyor. Ulaştırma, enerji, binalar, sanayi ve tarım sektörlerinde çok sayıda tedbir listeleniyor.
Bunlar arasında Bina Enerji Yasası'nın yeni versiyonu, 49 Euro'luk Almanya Bileti veya CO gibi bazıları halihazırda uygulanmış olan somut önlemler yer alıyor.2bağımlı kamyon geçiş ücreti. Ancak yerel toplu taşımanın güçlendirilmesi veya yenilenebilir enerjilerin genişletilmesi için alanların belirlenmesinin hızlandırılması gibi daha genel projeler de var.
Beş saatlik sözlü duruşma sırasında DUH avukatı, listenin çoğunun çok muğlak bir şekilde formüle edildiğini açıkladı. Bunun sera gazlarının azaltılması üzerinde ne gibi spesifik bir etkiye sahip olacağı açık değildir. Ancak federal hükümetin yasal temsilcileri, iklim koruma programının somut bir plandan çok siyasi bir program olduğunu savundu.
Mevcut iklim koruma kanunu, her sektör için zararlı sera gazlarını azaltmaya yönelik yıllık hedefler belirliyor. Ulaştırma ve inşaat sektörlerinde olduğu gibi tek tek sektörlerde bir yıl içinde bunlar atlanırsa, sorumlu bakanlık acil bir programla bu durumu ortadan kaldırmalıdır.
ayrıca oku
Ancak bu sistemin yakında değişmesi muhtemel. Nisan ayının sonunda Federal Meclis, öncelikle koalisyon ortağı FDP'nin teşvikiyle iklim koruma yasasında tartışmalı bir reformu kabul etti. Bu nedenle iklim hedeflerine uyum artık sektör bazında geriye dönük olarak kontrol edilmemeli, bunun yerine birkaç yıl boyunca ve sektörler arasında geleceğe yönlendirilmelidir. İklim aktivistleri bunu hedeflerin zayıflaması olarak görüyor; zira bireysel sektörler artık eskisi gibi sorumlu tutulamayacak.
Yeniliğe göre, iklim hedeflerine genel olarak ulaşılması büyük önem taşıyor. Yeni yasa henüz yürürlüğe girmedi; Federal Konsey bunu Cuma günü görüşecek.
Şu anda verilen karar, oradaki müzakerelerin sonucunu etkileyebilir. Federal Konsey yasayı onaylamama ve bunun yerine Arabuluculuk Komitesine başvurma seçeneğine sahip olacak. Açık olan bir şey var: Kararın federal hükümette pek çok huzursuzluğa neden olması muhtemel.
Federal hükümete alkış – iklim koruma programı yeterli değil
Durum: 01:33| Okuma süresi: 4 dakika
Brandenburg'un doğusundaki rüzgar türbinleri
Kaynak: dpa/Patrick Pleul
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
İklim Koruma Yasası sera gazlarının azaltılmasına yönelik gereklilikleri ortaya koymaktadır. Berlin-Brandenburg Yüksek İdare Mahkemesi şimdi Deutsche UmHaberlerhilfe tarafından açılan iki davayı onadı; federal hükümetin hedeflere ulaşılmasını sağlamak için daha fazla önlem alması gerekiyor.
eBu, trafik ışığı koalisyonuna yeni bir yasal tokat: Berlin-Brandenburg Yüksek İdare Mahkemesi Perşembe günü federal hükümetin iklim koruma programını sıkılaştırması gerektiğine karar verdi. Hakimler, şu ana kadar sıralanan önlemlerin iklim hedeflerine ulaşmak için yeterli olmadığına karar vererek Deutsche UmHaberlerhilfe tarafından açılan iki davayı (dosya numaraları OVG 11 A 22/21 ve OVG 11 A 31/22) onayladı.
Mahkeme başkanı Ariane Holle kararında, geçen Ekim ayında onaylanan programın mevcut haliyle yasal gereklilikleri tam olarak karşılamadığını söyledi. 2024'ten 2030'a kadar pek çok sektörün – muhtemelen tarım hariç – izin verilen sera gazı emisyon miktarlarını aşacağı şimdiden öngörülebilir.
Holle, “Federal hükümet, iklim koruma programındaki tüm önlemlerin, yıllık emisyon seviyelerini korurken iklim koruma hedeflerine ulaşmaya yönelik prognostik olarak uygun olmasını sağlamalıdır” dedi. Bunun “metodolojik açıdan kusursuz” olması, sağlam temellere dayanması ve yanlış tahminlere dayanmaması gerekir. Çünkü İklim Koruma Yasası'nda ortaya konulan iklim hedefleri bağlayıcıdır.
ayrıca oku
Federal hükümetin şu ana kadar sunduğu önlemlerle, 2030 yılına kadar toplamda yaklaşık 200 milyon ton karbondioksit eşdeğeri açığı oluşacak. Bu, Almanya'nın iklim hedeflerine ulaşmak için o zamana kadar tasarruf etmesi gereken sera gazı miktarıdır.
Perşembe günü müzakere edilen DUH davalarının temeli, İklim Koruma Yasası'nın çeşitli sektörlere yönelik 2024 ila 2030 yılları için sera gazı emisyonlarını azaltma gereklilikleriydi. Emisyonların tamamının 2030 yılına kadar en az yüzde 65 oranında azaltılması hedefi, İklim Koruma Yasası 1990 yılına kadar azaltılacak. 2023 yılına gelindiğinde Almanya yaklaşık yüzde 46 oranında bir azalma elde etmişti.
Kararın, eğer uygulanması gerekiyorsa, trafik ışığı hükümetinin politikaları üzerinde geniş kapsamlı sonuçları olabilir. Çünkü federal hükümet hala itirazda bulunabilir. Daha sonra sıra yine Federal İdare Mahkemesi'ne gelecek.
Trafik ve binalar odak noktasında
Alman Çevre Yardımı akşam zaferini kutladı. DUH Federal Genel Müdürü Jürgen Resch, “Bu karar, federal hükümetin sahte iklimi koruma politikasına atılmış hak edilmiş bir tokattır” dedi. Federal hükümetin artık hızlı hareket etmesi ve kısa vadede iyileştirmeler yapması gerekiyor. Kulübünün en önemli talebi otoyollarda hız sınırının getirilmesi. Çevresel yardım perspektifinden bakıldığında, şirket arabası sahiplerine yönelik vergi avantajları gibi iklime zarar veren sübvansiyonların da kaldırılması gerekiyor.
Örgüt yakın zamanda federal hükümetin iklim politikasına karşı yasal işlem başlatmış ve Kasım 2023'te zafer elde etmişti. O dönemde OVG Berlin-Brandenburg, hükümetin ulaşım ve inşaat sektörlerinde acil bir iklim programı başlatması gerektiğine karar vermişti. Buna karşı temyiz davası Federal İdare Mahkemesi'nde devam ediyor.
Her iki sektör de uzun süredir sorunlu çocuklar olarak görülüyor. Federal Çevre Ajansı'nın yakın zamanda sunduğu rakamlara göre sera gazlarını azaltma hedefleri 2023'te yine yakalanamayacak. Ulaştırma sektörü şu ana kadar açıkça katkı sağlamada başarısız oldu.
ayrıca oku
Şikayet edilen iklim koruma programı, federal hükümet tarafından bu hedeflere ulaşmaya yönelik bir tür genel plan olarak görülüyor. Ulaştırma, enerji, binalar, sanayi ve tarım sektörlerinde çok sayıda tedbir listeleniyor.
Bunlar arasında Bina Enerji Yasası'nın yeni versiyonu, 49 Euro'luk Almanya Bileti veya CO gibi bazıları halihazırda uygulanmış olan somut önlemler yer alıyor.2bağımlı kamyon geçiş ücreti. Ancak yerel toplu taşımanın güçlendirilmesi veya yenilenebilir enerjilerin genişletilmesi için alanların belirlenmesinin hızlandırılması gibi daha genel projeler de var.
Beş saatlik sözlü duruşma sırasında DUH avukatı, listenin çoğunun çok muğlak bir şekilde formüle edildiğini açıkladı. Bunun sera gazlarının azaltılması üzerinde ne gibi spesifik bir etkiye sahip olacağı açık değildir. Ancak federal hükümetin yasal temsilcileri, iklim koruma programının somut bir plandan çok siyasi bir program olduğunu savundu.
Mevcut iklim koruma kanunu, her sektör için zararlı sera gazlarını azaltmaya yönelik yıllık hedefler belirliyor. Ulaştırma ve inşaat sektörlerinde olduğu gibi tek tek sektörlerde bir yıl içinde bunlar atlanırsa, sorumlu bakanlık acil bir programla bu durumu ortadan kaldırmalıdır.
ayrıca oku
Ancak bu sistemin yakında değişmesi muhtemel. Nisan ayının sonunda Federal Meclis, öncelikle koalisyon ortağı FDP'nin teşvikiyle iklim koruma yasasında tartışmalı bir reformu kabul etti. Bu nedenle iklim hedeflerine uyum artık sektör bazında geriye dönük olarak kontrol edilmemeli, bunun yerine birkaç yıl boyunca ve sektörler arasında geleceğe yönlendirilmelidir. İklim aktivistleri bunu hedeflerin zayıflaması olarak görüyor; zira bireysel sektörler artık eskisi gibi sorumlu tutulamayacak.
Yeniliğe göre, iklim hedeflerine genel olarak ulaşılması büyük önem taşıyor. Yeni yasa henüz yürürlüğe girmedi; Federal Konsey bunu Cuma günü görüşecek.
Şu anda verilen karar, oradaki müzakerelerin sonucunu etkileyebilir. Federal Konsey yasayı onaylamama ve bunun yerine Arabuluculuk Komitesine başvurma seçeneğine sahip olacak. Açık olan bir şey var: Kararın federal hükümette pek çok huzursuzluğa neden olması muhtemel.